پیشنهاد سردبیر

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های سیل‌آسا در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: در پی این بارش‌های سنگین، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خسارت به کشاورزان دور از انتظار نیست.

هشدار وقوع سیلاب و تخریب محصولات کشاورزی به ۱۰ استان

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور، گفت: امروز (یکشنبه، ۲۵ شهریور) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده اما شدت بارش‌ها در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی، مازندران و گلستان شدید است.

وی افزود: فردا (دوشنبه، ۲۶ شهریور) در مناطقی از شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش با شدید روی می‌دهد.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: فردا در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست. سه‌شنبه این شرایط در شمال استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

وی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه (۲۸ شهریور) و پنجشنبه (۲۹ شهریور) در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت جوی آسمان پایتخت، افزود: آسمان تهران امروز، نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ و فردا، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.